Monday, December 6, 2010

Kamera Hati




Subhanallah...Maha Suci ALLAH..
Allahu akbar! ALLAH Maha Besar

Sungguh indah alam ciptaan ALLAH yg terbentang di depan mata kita. Alhamdulillah, peluang yg ALLAH berikan utk berpijak di bumi Eropah ini menambahkan lagi kekagumanku kpd kehebatan dan kebesaranNYA.

Dalam setiap musafirku di sekitar 3 lokaliti di Republik Czech ini (Prague, Hradec Kralove, Olomouc), hatiku tak pernah bosan memerhatikan kiri kanan perjalananku.

Bila melihat org lain yg memiliki kamera canggih, hatiku sering dibisik cemburu. Namun, alhamdulillah, kini aku mempunyai sebuah telefon bimbit yg ada kamera..alhamdulillah, walaupun kamera biasa2 jer...

Pemandangan di atas kurakam dgn penuh rasa gembira dan excited. ALLAH lebih mengetahui apakah yg membuatku rasa segembira itu. Mgkn kerana aku ingin apa yg kulihat bisa dilihat juga oleh insan2 tersayang yg jauh dari mata.



MasyaALLAH...ya, itu bisa kulakukan...namun, perasaan ketika melihat keindahan itu, mampukah mereka rasakan?

pd saat itu, aku benar2 rasa bersyukur kpdNYA. bersyukur kerana diberikan perasaan ini, perasaan gembira dan kagum dgn keindahan alam ciptaanNYA. kerana, bisa jadi, ada manusia yg melihat keindahan yg sama tetapi tiada perasaan istimewa yg lahir dr jiwanya.

saat itu juga aku terfikir...betapa mata ini adalah kamera terbaik, perakam terbaik akan segala keindahan yg kita lihat.

kamera di telefon bimbitku itu takkan pernah mampu menandingi mata yg melihat kebesaranMU secara live itu!

sungguh, benarkah jiwa ini mensyukuri nikmatMU?

(55:13)

No comments:

Post a Comment