Friday, December 17, 2010

Saljuuu

Sesungguhnya, nikmat Allah buat hambaNYA itu sgt indah. Dan hari ini, hati saya disentuhNYA.

Apa perasaan anda bila melihat salji turun? Best? tensi?

Hari ini, saya ada date dgn kawan2 se-Olomouc saya (satu batch...girlz only.. ;p )

Kami makan2 dulu kat restoran di centrum...dah lama gak la tak makan sama2...Habis makan, nak gerak ke gelanggang...nak langkah kaki keluar....nampak butir2 putih...apakah itu???



salji!!! oh...subhanallah!!!
tatkala itu, memori lama mengetuk... ketika itu, kami...aku dan teman2ku ini bertemu... makan2 bersama2... habis makan, buka tingkap...aaaa!!! salji!!!

masyaALLAH...indah sungguh perasaan itu!!!

saat itu, hati ini berfikir...butiran salji ini seperti titis hujan di tanah air, tp kenapa ALLAH kurniakan daku satu perasaan seronok yg luar biasa bila salji turun?tak bersyukurkah diri ini?

aku berfikir dan terus mentafsir perasaan hati...baru kusedar...inilah ukhwah...dan jika sebuah kisah kasih mempunyai trade marknya, trade mark ukhwah kami adalah salji! subhanallah!!!

mgkn mereka juga tidak mengerti detik rasa ini...namun, sungguh, perasaan ini benar2 indah...the moment was really special...cant describe it with words... seriously, tak tahu nak cerita camne...

dan yg menambahkan indahnya perasaan ini ialah, kerana aku terfikir, bahawa aku pernah terlupa akan wujudnya perasaan itu dlm hatiku...hari ini, ALLAH detikkan kembali perasaan itu dlm hatiku...alhamdulillah...ALLAHU AKBAR!!! DIAlah sebaik2 pemberi kurnia! memberikan tanpa putus kepada semua hamba2NYA..

teringat, masa mula2 salji turun winter kali ni...aku rasa nak nangis...tak tahu kenapa...mencari2 di mana indahnya salji yg turun ini...

alhamdulillah 3x...inilah...inilah dia indahnya salju..terima kasih kawan2...kerana menyerikan hari2 saya...salji itu drpd ALLAH...kawan2 saya juga drpd DIA yg Maha Penyayang...
Maka, ENGKAUlah yg paling berhak menerima perasaan sayang diri yg kerdil ini, ya RABB!

Kurniakanlah kami kekuatan utk mencintaiMU mengatasi cinta kami kpd yg lain, ya ALLAH..

sesungguhnya, tiada yg tidak indah pada ciptaanNYA. namun, lain org lain perasaan yg ALLAH kurniakan utk setiap ciptaanNYA itu...semoga kita menjadi hamba yg bersyukur atas segala yg dikurniakanNYA kepada kita...insyaALLAH...


sedingin salju yg membuat insan kian erat berpaut pd teman di sebelah,
smg ukhwah ini juga mampu membuat hati2 kita makin erat kepadaNYA..

seputih salju yg berkemilau sehingga bisa menyilau pandangan,
smg ukhwah ini juga mampu memancarkan sinarnya sehingga semua tahu betapa indahnya ukhwah kerana ALLAH..


p/s : ukhwah fillah... smg ukhwah ini berkekalan ke syurgaNYA.. (bercinta smp ke syurga ~cam tajuk buku ustaz hasrizal~~)

No comments:

Post a Comment