Saturday, April 9, 2011

Rindu Itu

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Maha Penyayang

Hati ini dipenuhi dgn kerinduan tatkala ini. Rindu dan pengharapan. Harapan seorang teman buat teman yg dikasihi. Yg dekat mahupun yg jauh. Yg dekat di mata, yg dekat di hati.

Lantas terimbas di kotak fikiranku saat Rasulullah SAW menyatakan kerinduan baginda kpd saudaranya (ikhwannya). Para sahabat yg dekat, sekitar baginda bertanya siapa ikhwan baginda itu. Baginda menjawab, mereka yg tidak pernah berjumpa dgn baginda namun mengakui kenabian baginda dan sangat cinta akan baginda. (baca : ikhwan yg dirindui)

Teman-teman,
Aku juga merindui kalian sebagaimana baginda rindu kpd kita semua. Rindu utk sama2 mengimani baginda. Melaksanakan segala sunnah baginda.

Sukar bukan utk kita menghidupkan sunnah baginda sedang kehadiran baginda bukan di depan mata kita? Kerana itulah nilai rindu baginda kpd kita yg tidak pernah bersua muka dgn baginda berbeza drpd kasih baginda kpd para sahabat yg berjuang bersama baginda.

Aku rindu utk sama2 bisa berbicara kalimah rindu ILAHI dgn kalian. Aku kepingin sama2 memerah fikiran memikirkan bagaimana utk mengeluarkan seluruh manusia drpd segala tipu daya duniawi.

Aku rindu utk berpimpin tangan dgnmu teman sambil mengendahkan segala pujuk rayu dunia.

Aku rindu utk sama2 tersenyum dgnmu teman melihat sekalian insan yg dikasihi berpusu-pusu menuju Rabb yg Maha Agung.

Kerana aku juga sangat rindu kpd insan agung yg telah membawa sinar hidayah ke alam ini, Muhammad SAW.
Dari kerinduan kpd baginda, hati ini ingin cuba menggapai rindu tertinggi....Rindu pdMU, Ya Rabb.

Temanku, mari kita sama2 menyemai kerinduan yg tulus kpd baginda SAW dan kpd yg Maha Pengasih! (~_*)


^^ Murnikan niat, hanya keranaNYA...teruskan langkah dgn bimbinganNYA ^^

No comments:

Post a Comment